Budaörs értékei

Várjuk azokat a fényképeket és írásokat, melyek segítenek felismerni és megmutatni másoknak is városunk óvandó értékeit, szépségét. Kérjük, hogy a fényképeket és írásokat az ovaros@t-online.hu e-mail címre küldjék.

Lépjen kapcsolatba velünk

Közreműködését, észrevételeit örömmel fogadjuk! Kérjük keressen minket bátran akkor is, ha úgy érzi az óváros óvandó értékei, arculata és jellege veszélyeztetve vannak, és akkor is, ha beruházóként olyan megoldást keres, mely összhangban van a városrész történelmével, és értékeivel.

Túra a piktortégla barlangokhoz az Óvárosért Egyesülettel

Szeptember 28-án gyönyörű napsütéses időt kaptunk megrendelés szerint az égiektől. A meghirdetett találkozóra népes társaság gyűlt össze. A csodaszép idő és invitálásunk minden korosztályból hozott felfedezésre, mozgásra váró embereket, gyerekeket.

10 óra után tíz perccel el is indultunk felfedező túránkra. Nagyon jó hangulatban hagytuk el az utolsó házat, és ezt a hangulatot nem törte meg a hosszan tartó meredek emelkedő. Mindenki erejének megfelelő sebességgel -a gyerekek végtelen energiával szaladgálva- ért fel a Budaörs-Hegyre.

Tartanunk kellett egy kis pihenőt a közeli napsütötte tisztáson, ahol a lemaradókat összevártuk és lélegzésünk, pulzusunk is beállhatott a megszokott ütemére. Pár száz méter után el is értük túránk első célpontját egy beomlott piktortégla üreget. Egy kis ismertető keretében megtudtuk, igazából itt olyan kőzeteket bányásztak melyeket a festők használtak a mész és enyv alapú festékekbe a jobb takarás végett. Sok budaörsi családnak biztosított megélhetést, mert ebből a kőzetből vagonszámra vittek Ausztriába is. A következő két barlang már ép volt, és kellő bátorsággal még be is lehetett menni. Szerencsére készültünk és volt nálunk elemlámpa így biztos léptekkel fedezhettük fel ezeket. Nemhogy a gyerekeknek még bizony a felnőtteknek is nagy élményt és meglepetést okozott a barlangok nagysága. Ezek után már csak beomlott illetve bezárt barlangokat fedeztünk fel.

kep01

Kattintson a képre hogy megnézhesse a képgalériánkat

A kalandozás után jól esett egy kicsit frissíteni magunkat a Kolacskovszky turistaház büféjében és udvarán. Gyönyörködhettünk a szép kilátásban és élvezhettük a pompás őszi időt. Felfrissülten folytattuk utunkat, még egy darabig az erdőben, majd elérve városunk felső szélét a szépkilátó utcán ereszkedtünk le városunk belsejébe.

A túra remek hangulatú volt és ezért köszönet a szép számú résztvevőknek és egy kicsit a csodaszép időnek is!

Várjuk a következő hasonló Kul-Túrát!

Budaörs Óvárosáért Egyesület

Telefon: 06 20 417 2580 Postacím: 2040 Budaörs, Pozsonyi u. 4. E-mail: info@budaorsovarosert.hu